logo


ZIPIO DRAUGAI Facebook paskyra



OBUOLIO DRAUGAI Facebook paskyra



Kalendorių sukūrė Vilniaus l.-d. RŪTA pedagogės Oksana Dunovskaja ir Aida Kaunienė




2016_uz-saugia-lietuva_logo

Mes prisijungėme prie nacionalinės kampanijos „Už saugią Lietuvą“




ikimokyklinis.lt_logo

VAIKO LABUI
informacinis partneris





Asmens duomenų apsaugos tvarkos aprašasAsmens duomenų apsaugos tvarkos aprašas

Sąmoningumo didinimo mėnuo BE PATYČIŲ 2025

Kaip ir kasmet nuo 2004 metų, šiais metais kovo mėnesį mes kvietėme pedagogus skirti ypatingą dėmesį patyčių reiškiniui vaikų tarpe ugdymo įstaigose. Kampanijos BE PATYČIŲ iniciatorius „Vaikų linija“ savo inicijuotą kampaniją sustabdė 2022 metais. Tačiau mes, būdami pastovūs ir aktyvūs „Vaikų linijos“ kampanijos BE PATYČIŲ partneriai ir dalyviai, tikime, kad labai svarbu, jog ugdymo įstaigos ir pedagogai neapleistų šios skaudžios temos niekada, siektų, kad skaudus patyčių reiškinys mūsų visų gyvenimuose mažėtų ir išnyktų.
Tad kvietėme 2025 metų kovo mėnesį tradiciškai daugiau skirti dėmesio patyčių problemai, akcentuodami, kad itin svarbu su vaikais kalbėtis apie patyčias:
  •        – padėti atpažinti ir skirti, kas yra patyčios, o kas humoras ar konfliktas;
  •        – kalbėtis su vaikais apie patyčių formas (žodinės, fizinės, elektroninės);
  •        – aptarti, kaip reaguoti, jei vaikas patiria patyčias;
  •        – ieškoti kartu su vaikais būdų, kaip padėti klasės draugui, patiriančiam patyčias;
  •        – diskutuoti, ar verta kalbėti ir apie tuos, kurie mėgsta pasityčioti iš kitų, inicijuoja patyčias ar jas palaiko; kaip padėti jiems išmokti laiku sustoti ir savo neigiamas emocijas išreikšti kitais būdais, neskaudinant ir nežeminant kitų.

Siekiant išgyvendinti patyčias, reikia nepamiršti, kad itin svarbu ugdyti vaikų emocinį intelektą, jo socialius ir emocinių sunkumų įveikimo gebėjimus: padėti vaikui atpažinti savo ir aplinkinių jausmus; gebėti su jais tvarkytis; ugdyti empatiją; supratimą, kad visada yra asmuo, kuris gali tau padėti ištikus sunkumams; vaikų gebėjimą ir norą padėti aplinkiniams.

Kaip ir kasmet, nuo pat kampanijos BE PATYČIŲ pradžios, kvietėme vaikus tęsti jau prieš daug metų mūsų pasiūlytą veiklą – pradėti kurti arba tęsti jau ankstesnėse BE PATYČIŲ kampanijose pradėtą klasės ar grupės draugystės dienoraštį – „Draugystės knyga“. Kvietėme vaikus ir pedagogus pradėti arba jau sugrįžti prie draugystės dienoraščio: kartu aptarti, kaip vaikai išaugo ir pasikeitė, kaip išmoko vertinti draugą ir draugystę, kaip išmoko padėti greta esančiam draugui, kaip keitėsi vaikų klasės santykiai, …  Kvietėme kurti tęstinę klasės „Draugystės knygą“ – pirmas, antras, trečias,  … ir dvyliktas tomai.

Taip pat paruošėme pedagogams rekomenduojamas veiklas. Siūlėme rekomendacinio pobūdžio mūsų paruoštas temas ir veiklas, kurias būtų galima aptarti su mokiniais. Temos pritaikytos visiems mokiniams, tačiau užduotys labiau tinkančios ikimokyklinio ir pradinio mokyklinio amžiaus vaikams.

Labai džiugu, kad didelis būrys ugdymo įstaigų atsiliepė į mūsų iniciatyvą. Pedagogai mums rašė, kaip jiems sekėsi, ką jie su vaikais kartu darė, dalinosi veiklų akimirkomis (nuotraukomis), siuntė „Draugystės knygos“ aprašymus.

Tikime, jog kiekvienas, kad ir mažiausias veiksmas ar žodis, nelieka be pėdsako. Tikime, kad bent maža dalis to, kas vyko, kas buvo išgirsta, kas buvo pasakyta BE PATYČIŲ kampanijos rėmuose šių metų kovo mėnesį vaikų klasėse ar grupėse, įkrito į vaikų atmintį ir širdis, tapo dalimi jų žinojimo ir supratimo apie žmonių savitarpio santykius, apie svarbą matyti, girdėti ir atjausti šalia esantį. O šis žinojimas ir supratimas augina empatiją, mažindamas patyčias, priekabiavimą ar smurtą.

Norime su jumis pasidalinti bent mažąja dalimi tų gražių nuotraukų, kurios mus pasiekė iš įvairių Lietuvos darželių ir mokyklų.

..
………    
………………
 ..  ..

Pristatome vieną iš mus pasiekusių veiklų aprašymą (Kauno miesto lopšelis-darželis PUŠAITĖ)


..

..

.

Ačiū visiems įsitraukusiems ir visiems pasidalijusiems!