Ieva Bieliauskienė, Ona Monkevičienė, Aurelija Okunauskienė
Parama vaikui sudėtingose gyvenimo situacijose.
Pedagogo profesinio meistriškumo tobulinimo vadovas.
Dvejų metų ankstyvosios prevencijos programą sudaro dvi jos dalys – tai programa „Zipio draugai“ ir programa „Obuolio draugai“. Pirmoji programa skirta 5-7 metų vaikams, o antroji skirta- 8-10. Dvejų metų programos tikslas – padėti vaikams įgyti kasdienių sunkumų ir stresinių situacijų įveikimo gebėjimų. Programa padeda vaikams plėtoti socialinę kompetenciją, laiduojančią tarpasmeninių santykių ir ugdymosi sėkmę. |
 |
Programa „Obuolio draugai“ yra programos „Zipio draugai“ tęsinys. Idealiu atveju jos įgyvendinamos kaip tęstinės, viena po kitos. Taip vaikai gauna didžiausią naudą iš abiejų programų – pirmais metais jie įgyja socialinių ir emocinių sunkumų įveikimo gebėjimų, antraisiais – juos pagilina, įvirtina ir įgyja naujų.
Leidinys „Programa „Obuolio draugai“. Parama vaikui sudėtingose gyvenimo situacijose. Pedagogo profesinio meistriškumo tobulinimo vadovas“ skirtas programos „Obuolio draugai“ pedagogams, šią programą įgyvendinantiems jau ne vienus metus. Jis yra leidinių serijos „Mes galime įveikti“, kuriamos programos „Obuolio draugai“ pedagogams, antroji knyga. |
 |
Leidinyje aptariama, kokį vaidmenį vaiko ugdyme atlieka ankstyvoji prevencija, kuri moko „vaikus to, ką galima pavadinti kasdiene „psichologine higiena“: taip, kaip svarbu kasdien valytis dantis ir prieš valgant nusiplauti rankas, yra svarbu ir stengtis atpažinti bei įvardyti savo jausmus, draugiškai elgtis su aplinkiniais.“ Pristatoma viena šiuo metu labiausiai vystomų ir įdomiausių teorijų – mentalizacijos teorija.
Vienas leidinio skyrius skirtas pristatyti ir aptarti naują ugdymo kryptį – įtraukųjį ugdymą bei patarti programos pedagogams, kaip, vadovaujantis įtraukiojo ugdymo principais, įgyvendinti programą „Obuolio draugai“. |
 |
Leidinyje analizuojamos skaudžiausios vaikams gyvenimo problemos – skurdas, tėvų skyrybos, jų ilgalaikis išvykimas į užsienį. Knygoje pedagogai ras patarimų, kaip suprasti vaikus, išgyvenančius šias sunkias situacijas, sužinos būdus, kaip gali padėti sunkiose gyvenimo situacijose atsidūrusiems vaikams. Aptariama informacinių technologijų vieta ir poveikis vaikui bei kitos pedagogui aktualios temos.
Knygos autorės tikisi, kad knyga padės programos „Obuolio draugai“ pedagogams siekti kokybiško vaikų socialinių ir sunkumų įveikimo gebėjimų ugdymo(si) ne tik vykdant programą, bet ir kasdieniame klasės gyvenime.
Čia galite susipažinti su knygos turiniu |
 |
|
   |