Vėliausios naujienos 2011 Birželis
Vaiko vidinio pasaulio veidrodis – veidas ir elgesys, todėl dėmesį atkreipiame rytinio priėmimo metu. Pirminę informaciją papildome trumpai pasikalbėję su vaiką atvedusiais tėvais.
Dienos eigoje svarbiausias būdas – stebėti vaiką, būti kartu, kalbėtis apie jausmus „čia ir dabar“, panaudojant natūraliai susiklosčiusias situacijas mokyti įvardinti jausmus paskatinti kalbėti apie tai ką jauti , išgyveni.
1. Vidinę bei emocinę savo patirtį išreikšti mokome šiais būdais:
Veidelio atspindinčio nuotaiką pasirinkimas (paruošti įvairių nuotaikų veideliai), piešimas ir plakato „Mano nuotaika“ kūrimas;
Ryto rato žaidimai, pokalbiai ir diskusijos apie jausmus, vidinę būseną;
Mini siužetai, vaikų vaidyba, kai vaikai vaidina ir po to įvardija pavaizduotą arba jam kilusį jausmą;
Labai svarbus ir auklėtojos, auklėtojos padėjėjos asmeninis pavyzdys, kai kalba apie jausmus ir parodo tinkamo elgesio pavyzdį .
2. Būdai, kuriuos naudojame mokant savarankiškai analizuoti situacijas ir rasti tinkamas išeitis:
a) „Nematomas globėjas – angelas“ – ryto rato metu vaikai išsitraukia kortelę su kurio nors grupės draugo vardu, jos negali rodyti iki išėjimo į namus. Tą dieną pasistengia stebėti ir matyti ar tam vaikui, kurio vardą ištraukė, nereikalinga pagalba, jei liūdi, bando kartu ieškoti išeities kaip pasijusti geriau, kviečia kartu žaisti, pasikalbėti ir pan., (tiesiog globoja).
b) „Gerumo laiškai draugui“ – rūbinėje spalvingas krepšelis į kurį dedami vaikų“ parašyti“ laiškai (piešinukai ar užrašyti žodeliai, jei nemoka patys, paprašo auklėtojos). Būtina užrašyti vardą kam jisskiriamas ir kas rašė, pristato save, savo pomėgius ir parašo su kuo labai norėtų draugauti. Laiške geri palinkėjimai draugui. Tokius laiškus vaikai kūrė įgyvendinant projektą „Aš saugus, kai žinau…“
c) „Džiaugsmo medeliai“ – vaikas nusipiešia savo ranką iki alkūnės ir išsikerpa – tai medis. Visų vaikų rankytės suklijuojamos lentoje. Vaikai kerpa lapelius ant kurių rašo savo džiaugsmą, kurį patiria būdami darželyje. Šiuos medelius „augina“ iki mokslo metų pabaigos. Metų pabaigoje analizuos ir aptars kokio džiaugsmo patyrė daugiau, kas džiugino mažiau, palygins, kurio medelis turtingiausias džiaugsmais. Išeidami į mokyklą džiaugsmo medelį pasiims su savimi.
d)„Draugystės saulė“ – lentoje priklijuotas skritulys – saulutės veidas. Vaikai daro spindulius, atsižymi , kad žinotu kuris kurio. Ant spindulio klijuoja šypsenėles, kad pradžiugintų, pakviestų draugauti, pralinksmintų. Kitoje grupėje ant spindulių piešia arba užrašo geras išeitis kurios padeda pasijausti geriau.
Tai auklėtojų Mildos Marijos Rakutienės, Nijolės Dragūnaitės, Genovaitės Kostinienės ir Dalios Banaitienės patirtis. Vilniaus lopšelis – darželis „Švelnukas,“ 2011 m.